Jak být vidět na sítích pro mé ideální klienty?

V dnešním digitálním světě je na sociálních sítích větší konkurence než kdy dřív. Spousta podnikatelů se snaží zaujmout potenciální klienty a často se trápí, proč jejich příspěvky nepřitahují ty správné lidi. Takže se nabízí otázka: Jak být na sítích vidět?

Organicky nebo reklamou?

Základem je rozhodnout se, jestli chceš růst organicky, nebo investovat do reklamy. Bez ohledu na to, co si vybereš, je jasné, že investice je vždy nutná – buď peníze, nebo tvůj čas.

Kde začít …

Zjisti, kde tví ideální klienti tráví čas. Ať už jsou to konkrétní sociální sítě, komunity, nebo online skupiny, a zaměř se právě na tyto kanály.

Nejdřív se ale podívej, ve kterých skupinách už ty sama aktivní jsi a ve kterých zároveň vidíš, že tam jsou i tvé ideální klientky. Tvoje aktivita v těchto skupinách ti už teď pomáhá budovat značku a postavení experta, takže už pravděpodobně oslovuješ své potenciální zákazníky.

A potom prozkoumej komunity, kde už se nacházejí tví „ideální“ klienti, a zkus najít i další podobné, kde bys mohla narazit na nové potenciální zákazníky.

Ale nespěchej! Nesnaž se být všude najednou. Vyber si jednu, maximálně dvě skupiny, ve kterých budeš aktivní a hlavně konzistentní.

Co když hodnotný příspěvek nestačí?

Klíčem je pravidelně sdílet příspěvky, které jsou pro tvoje publikum zajímavé a užitečné. Čím více „aha“ momentů jim přineseš, tím více si tě budou pamatovat.  Takto postupně buduješ svou značku a reputaci experta v dané oblasti.

Nezapomeň ale vždy připojit výzvu k akci – ať už se jedná o pozvání do tvé vlastní skupiny, odběr newsletteru, nebo sledování tvého osobního profilu. Jen tak své potenciální klientky nasměruješ přesně tam, kam chceš.

Osobní profil je tvou výlohou

Jedním z cílů naší komunikace by mělo být dostat ideální klienty k sobě na osobní profil. Osobní profil by se měl stát tvou výkladní skříní, která ukazuje tvoje schopnosti, zájmy, úspěchy a zkušenosti.

Je potřeba, aby součástí příspěvku vždy byla nějaká akce (viz. předchozí bod), ale zároveň, aby také vždy byla dostupná možnost kliknout a zobrazit si náš osobní profil. Pokud je atraktivní a podporuje naší důvěru, jsi o krok blíž k získání klienta.  

Úspěch na sociálních sítích = kvalita vztahů a obsahu

Úspěch na sociálních sítích není o počtu sledujících, ale o tom, jak kvalitní vztahy s nimi dokážeš vybudovat. Klíčem k přitahování těch správných klientů je hodnotný obsah, smysluplná komunikace a pravidelná aktivita. To vše ti pomůže přitáhnout lidi, se kterými budeš s radostí spolupracovat.

Máš pocit, že ti psaní příspěvků na sítě žere moc času? Přitom bys raději věnovala energii růstu svého podnikání? Nauč se, jak být vidět efektivně a přestaň tápat v tvorbě příspěvků. Získej jasný plán a strategii pro svůj obsah 👇